Pazar, Eylül 28, 2008

2.gün (Hayvanat bahçesi) Zoo Barcelona

Bir çocukla yapılabilecek en güzel şeylerden biri de hayvanat bahçesine gitmektir.Onun ufkunu genişletir,ayrıca oradaki hayvanların da yaptığı ufak tefek eğlencenin de tadından yenmez.Ben yine sizin taksi ile gideceğizi varsayarak Plaçe de Espanya'dan taksiye atladığınızda sahil yolunu takip eden güzargahta giden taksiden indiğinizde eğer bagajınızda çocuk arabası yoksa 8.30 euro ödüyorsunuz.Eğer varsa bu miktar biraz daha artıyor gibi.Ama adresi çok merak eden,GPS cihazına adres giren bir saplantılı taksiciye denk gelirseniz eğer ona önce selamımı söyleyin sonra da Parc de la ciutadella s&n 08003 Barcelona derseniz o ne demek istediğinizi çok iyi anlar.Çünkü bazı işgüzar taksiciler sizin dediğinizi yanlış anlamış gibi sizi alıyorlar götürüyorlar.Bizim kaldığımız otelin isminden 2 tane vardı biri Espanya meydanında biri de çok daha şehir dışında gereksiz uzakta bir benzerlikteki bir oteldi.Taksici amca baktım,bizim her zamanki güzargah dışına gittiğini görünce uyarı da bulundum,bulunduğum halde 4 euroluk bir hoşluk yarattı kesemizde...O yüzden aklınızda olsun varsa yanınızda kartlar,tanıtım yazıları onları mutlaka götürün ben ertesi gün odamızda printoutlarını aldım gezeceğim yerlerin hepsini sorana gösteriyordum o durumda başınız ağrımaz.Bu arada iş geziniz için gidiyorsanız ve de yaptığınız harcamalar da faturalanmasını istiyorlarsa mutlaka taksicilere,restaurantlara,otelinize veya ufak harcalamalarınızı yaptığınız yere "ticket" diyin. Ticket İspanya'da fiş fatura anlamına geliyor.
Neyse biz sabahın 09.00 da memur edasıyla yola düştük ama bize kimse oranın 10.00 da açıldığını bu yüzden de 1 saat yakınındaki parkta oturup sandviç yiyip açılmasını bekleyeceğimizi söylemedi.Sakın unutmayın.Sakın o oturduğunuz insanların spor yaptığı parkta beklerken oradaki büfeden su,şeker gibi şeylerden almayın.Neden derseniz?Fiyatlar orada en pahalı restauranttan bile pahalı.Hiç unutmuyorum,kadına 1 su bir de şeker paketini gösterdim 2 parça için benden 7 euro istedi.Açıkcası Barcelona ucuz bir şehir değil,en abik yiyeceğin 10 eurolar ile telafuz edildiği bir şehir ama bir suya da 1.5 eurodan fazla vermem.Hemen aldığımı bıraktım,baktım göz ucuyla oraya gelen başkasına da aynı fiyatı çekti ve o aldı gitti.Hani turistlik bir kazık değil bu,ama unutmayın ki eğer çok zengin değilseniz veya kazıklanmak canınızı acıtıyorsa bende su ve benzeri alışverişerinizi kesinlikle Carrefour benzeri markalardan yapın,hem tazeliği hem de fiyat güvencesi var.
Unutmadan çocuklar erken uyandıkları için bir şekilde 09.00 da bile bir çocuğun 2 saatlik kahvaltı süresi ve de hazırlanış süresini göz önüne aldığınızda sürenin doğru olduğuna inanıp yola çıkıyorsunuz ama bunu İspanya'da böyle yapmayın.Çünkü İspanya'nın geri kalanın da nasıldır fikrim yok ama Katalan'lar kesinlikle hayatın 10.00 da başladığını düşünüyorlar.
O parkta geçen 1 saatten sonra kapı tam 10.00 da açıldı ve biletimize 15.40 Adult bilet parası ödeyip girdik içeriye. 3 yaşından büyük çocuklar için de 7.60 bilet parası ödüyorsunuz,altındakiler bedava.İçeriye 2. giren kişiler olarak hemen sağ taraftaki kuşların olduğu bölümü gezdik,sonra gorilla bölümünü derken muhteşem bir parkın içinde olduğumuzu anladık.Neden diye sorarsanız buradaki hayvanların çoğunluğu kafes,demir parmaklık,cam fanus gibi şeylerin arkasında değiller,garip ama hayvanlar ile aranızda hafif tatlı bir yeşillik çalılık ve de hendek sistemi var.Yani hayvanlar hendeği geçerse yanınıza gelirler.Örneğin kuşların olduğu yerde ağlar var ama öyle kalın demirler yok,bir tek yırtıcılar ve kuşlarda kafes gibi ağlar gördüm ama onun dışındaki herşeye çok yakınsınız.Örneğin hiç fili 1 metre ötem de görmemiştim veya yemek yiyen bir zürafayı veya hipopotamı.Açıkcası çocuğumun gördüğü görsel lezzetin bende de aynı etkiyi yarattığını söylemeliyim. 11. 30 da bir yunus şovu var.Ufak bir havuzun tribünlerini çıkıyorsunuz ve de önünüzde 2 bakıcısı ile yunusların görsel şovu.Daha önceden hazırladığım Florida Orlando seyahatimi hatırlayanlar oradaki SeaWorld içerisindeki dev Shuma(balina) şovu sonrasında yazdıklarımı hatırlarlarsa bu şov bana benim de çıkıp yapabileceğim kadar kolay geldi.Galiba Amerikalılar işin şovbiz kısmını muhteşem yapıyorlar,adamlar da yapmışlar ama çocuğumun bile uykusu geldi.Bir yunusa top atıp getirmesini beklemek çok zor değil sonuçta iyi bir eğitim sonrasında balık yemesine koşullandırırsan bunu yapar gibime geliyor,atıyorum belki de yapmaz bilemiyorum.
Neyse oradaki hızlı 20 dakika sonrasında goriller ve de yırtıcıların yanına gittik,orada da çok güzel saatler geçti derken çıkışı ne yazık ki mağaza içerisinden yapıyorsunuz.Bu hoş değil,yanınızdaki çocuğun tutturup oradan birşey alacağını bilerek o yanlışa zorla itiliyorsunuz ve de oradaki Çin'de yapılmış peluş hayvanlara da 10 euro ile 40 euro arasında bir fiyat verip çıkıyorsun.
Oradaya çok yakın bir noktadaki eski bir kilise ve de hemen ön tarafındaki çocuk parkı işinize çok yarayabilir.Orada siz fotoğraf çekerken çocuğunuz da hayvanat bahçesindeki artan enerjisini boşaltabilir,her türlü oyuncak var parkın içerisinde.